dagkollo

Dagkollo på Läslandet

Nu är anmälan för sommarens dagkollon öppen.

Engagemangskollo 22-26 juni, kl 11-14

Ingen i samhället är viktigare än Du! Du kan påverka ditt liv och omgivningen genom att göra din röst hörd. Men hur gör man på bästa sätt för att nå ut till fler, påverka politiker och göra förändring i samhället? Det får du träna på i detta kollo. Det kan vara att starta en förening, skriva en insändare, hålla tal, ordna en demonstration. Du får träffa förebilder som i ung ålder har lyckats påverka många människor och göra bra saker för sin stad.

Konstkollo med Moderna Museet 6 juli -10 juli kl 11 – 14 (ons-tors kl 10-15)

Hur gör konstnärer egentligen? Och hur är Du när du är konstnär? Tillsammans med konstpedagoger från Moderna Museet får du utveckla ditt skapande och estetiska uttryck. Vi låter kreativiteten flöda och tränar på några konsttekniker. Onsdag-Torsdag- åker vi till Moderna Museets verkstad i deras trädgård. Kollot avslutas med vernissage i Läslandet på fredagen.

Kollot är ett samarrangemang med Moderna Museet och Nobina.

Fotokollo 20-24 juli kl 11-14

De flesta fotograferar mycket i sin vardag. Men hur tar man de bästa bilderna? Det får du lära dig i detta kollo tillsammans med professionell fotograf Hopig Khachadourian. Vi tränar på landskapsfotografering, personporträtt och konstfoto samt hur du kan arbeta med ljus och redigering. Resultatet blir en utställning.

VAR: Porslinsvägen 2B i Lina Hage

FÖR VEM:10-15 år

SISTA ANMÄLNINGSDAG:10 juni 2020

ANMÄLAN:info@lfi.se

Uppge barnets ålder, förälders telefonnummer och vilket/vilka kollon ni anmäler till.

OBS begränsat antal platser och anmälan är bindande.

FÖR MER INFORMATION:

ÖVRIGT: Vi bjuder på fika och lättare mat varje dag. Alla deltagare får en t-shirt